vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
ОПП "Фахівець з інформаційних технологій" 2022р.

ОПП "Фахівець з інформаційних технологій" 2022р.

 

1. Преамбула

Освітньо-професійна програма фахової передвищої освіти: освітньо-професійний ступінь − фаховий молодший бакалавр, галузь знань 07 Управління та адміністрування, спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.

 

Затверджено та введено в дію наказом Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету від _______ року №___.

 

Освітньо-професійна програма розроблена членами робочої групи Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету для підготовки освітньо-професійної програми Фахівець з інформаційних технологій, спеціальност 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність , газузі знань 07 Управління та адміністрування, освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» (кваліфікація 3439 Фахівець):

 

Тубичко Ольга Миколаївна – голова комісії, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Маковей Юлія Володимирівна - викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Борисевич Алла Леонідівна - викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету.

 

2. Загальна характеристика

 

Освітньо-професійний ступінь

Фаховий молодший бакалавр

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Форми
здобуття освіти

Інституційна (очна (денна), заочна, дистанційна)

 

Освітня кваліфікація

Фаховий молодший бакалавр з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності

Професійна кваліфікація

Фахівець з інформаційних технологій

Кваліфікація
в дипломі

 

Освітньо-професійний ступінь −
Фаховий молодший бакалавр

Спеціальність −
Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Освітньо-професійна програма
Фахівець з інформаційних технологій

Опис предметної області

 

Об’єкт вивчення та/або діяльності: діяльність з організації та функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, що здійснюються для досягнення економічних і соціальних результатів.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, концепції, принципи, положення підприємництва, торгівлі та біржової діяльності і методологія їхнього використання для організації̈ та ефективного функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур.

Методи, методики та технології: загальнонаукові й спеціальні методи, професійні методики і технології, застосування яких дозволяє вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми з організації, ефективного функціонування і розвитку підприємницьких, торговельних та біржових структур.

Інструментарій та обладнання: інформаційно-комунікаційні системи та технології, прилади та обладнання, необхідні для формування професійних компетентностей фахового молодшого бакалавра з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

Академічні права випускників

 

Здобуття освіти за:

початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;

першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти

Працевлаштування

випускників

Молодший спеціаліст з інформаційних технологій здатний виконувати професійну роботу (згідно ДК 003:2010) і займати первинні посади: технічний фахівець в галузі обчислювальної техніки, технік-програміст, технік із системного адміністрування, фахівець з інформаційних технологій, фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення, фахівець з розроблення комп’ютерних програм, менеджер (управитель) у сфері надання інформації.

 

3. Обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття ступеня фахової передвищої освіти

Фахова передвища освіта може здобуватись на основі базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти), професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) становить 120 кредитів ЄКТС.

На основі базової середньої освіти здобувачі фахової передвищої освіти зобов’язані одночасно виконати освітню програму профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки. Освітня програма профільної середньої освіти професійного спрямування, що відповідає галузі знань та/або спеціальності, інтегрується з освітньо-професійною програмою фахового молодшого бакалавра.

Мінімум 50 % обсягу освітньо-професійної програми має бути спрямовано на досягнення результатів навчання за спеціальністю, визначених Стандартом фахової передвищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти визначається закладом фахової передвищої освіти з урахуванням визнання раніше здобутих результатів навчання. Обсяг такої програми становить не менше 50 % загального обсягу освітньо-професійної програми на основі профільної середньої освіти.

 

4. Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

 

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі підприємницької, торговельної та біржової  діяльності або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів системи наук, які формують концепції організації і функціонування підприємницьких, торговель­них, біржових структур та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

 

ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідом­лювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку пред­метної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК 9. Здатність до володіння математичним апаратом відповідної галузі знань, здатність використовувати математичні методи в обраній професії.

ЗК 10. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й уміння в галузі практичного використання комп’ютерних технологій.

Спеціальні компетентності

СК 1. Здатність враховувати основні закономірності та сучасні досягнення у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

СК 2. Здатність обирати та використовувати
відповідні методи, інструментарій для обґрун­тування рішень щодо діяльності підприємства.

СК 3. Здатність застосовувати інноваційні підходи у діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

СК 4. Здатність визначати характеристики това­рів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

 

СК 5. Здатність здійснювати діяльність із дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

СК 6. Здатність виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

СК 7. Здатність застосовувати основи обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

СК 8. Здатність визначати і задовольняти потреби споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.

СК 9. Здатність застосовувати моделі електронної комерції у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

СК 10. Здатність використовувати логістичні системи у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності

СК 11. Здатність вибирати та обґрунтовувати алгоритми розв’язання економічних задач, застосовувати прийоми ефективного використання комп’ютерних ресурсів при розв’язування базових задач.

СК 12. Здатність до використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів.

СК 13. Здатність характеризувати основні концепції маркетингу щодо ІТ сфери, визначати сегмент ринку ІТ послуг, нішу та цільовий сегмент для підприємства, проводити маркетингові дослідження в умовах ринку.

 

5. Нормативний зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.

РН 2. Застосовувати знання, розуміння закономірностей та сучасних досягнень у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності із професійною метою.

РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.

РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні й телекомунікаційні технології обміну та поширення професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

РН 5. Здійснювати пошук, самостійний відбір інформації з різних джерел у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

РН 6. Проявляти ініціативу та підприємливість, володіти навичками міжособистісної взаємодії для досягнення професійної мети.

РН 7. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні й теоретичні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання у практичній діяльності.

РН 8. Володіти методами й інструментарієм для підготовки проєктів управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

РН 9. Застосовувати інноваційні підходи у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

РН 10. Визначати характеристику товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів.

РН 11. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати їх на практиці.

РН 12. Виконувати професійні завдання з організації̈ діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

РН 13. Застосовувати отримані навички з основ обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

РН 14. Визначати потреби споживачів для формування асортименту товарів у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

РН 15. Застосовувати моделі електронної комерції в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

РН 16. Використовувати логістичні системи у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

РН 17. Визначати основні показники діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур для забезпечення їх ефективності

РН 18. Здійснювати комп'ютерну обробку даних, перевіряти їх правильність, забезпечувати якість підготовлених документів.

РН 19.Використовувати основні методи та технології об’єктно-орієнтованого програмування, алгоритмів та структур даних, основи конструювання програмного забезпечення, основи методів та технологій візуального програмування для розробки програмних продуктів.

РН 20. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для проведення аналітичних досліджень, прийняття рішень і презентації результатів професійної діяльності.

6. Форми атестації̈ здобувачів фахової передвищої освіти

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту.

 

Вимоги до кваліфікаційного іспиту

 

Кваліфікаційний іспит передбачає оцінювання результатів навчання, визначених стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою

 

7. Вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості
фахової передвищої освіти

У Вознесенському коледжі Миколаївського національного аграрного університету функціонує система забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти, яка передбачає здійснення таких процедур і заходів:

1) визначення та оприлюднення політики, принципів та процедур забезпечення якості фахової передвищої освіти, що інтегровані до загальної системи управління закладом фахової передвищої освіти, узгоджені з його стратегією і передбачають залучення внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін;

2) визначення і послідовне дотримання процедур розроблення освітньо-професійних програм, які забезпечують відповідність їх змісту стандартам фахової передвищої освіти (професійним стандартам – за наявності), декларованим цілям, урахування позицій заінтересованих сторін, чітке визначення кваліфікацій, що присуджуються та/або присвоюються, які мають бути узгоджені з Національною рамкою кваліфікацій;

3) здійснення за участю здобувачів освіти моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійних програм з метою гарантування досягнення встановлених для них цілей та їх відповідності потребам здобувачів фахової передвищої освіти і суспільства, включаючи опитування здобувачів фахової передвищої освіти;

4) забезпечення дотримання вимог правової визначеності, оприлюднення та послідовного дотримання нормативних документів закладу фахової передвищої освіти, що регулюють усі стадії підготовки здобувачів фахової передвищої освіти (прийом на навчання, організація освітнього процесу, визнання результатів навчання, переведення, відрахування, атестація тощо);

5) забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу;

6) визначення та послідовне дотримання вимог щодо компетентності педагогічних (науково-педагогічних) працівників, застосовування чесних і прозорих правил прийняття на роботу та безперервного професійного розвитку персоналу;

7) забезпечення необхідного фінансування освітньої та викладацької діяльності, а також адекватних та доступних освітніх ресурсів і підтримки здобувачів фахової передвищої освіти за кожною освітньо-професійною програмою;

8) забезпечення збирання, аналізу і використання відповідної інформації для ефективного управління освітньо-професійними програмами та іншою діяльністю закладу;

9) забезпечення публічної, зрозумілої, точної, об’єктивної, своєчасної та легкодоступної інформації про діяльність закладу та всі освітньо-професійні програми, умови і процедури присвоєння ступеня фахової передвищої освіти та кваліфікацій;

10) забезпечення дотримання академічної доброчесності працівниками закладу фахової передвищої освіти та здобувачами фахової передвищої освіти, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату та інших порушень академічної доброчесності, притягнення порушників до академічної відповідальності;

11) періодичне проходження процедури зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;

12) залучення здобувачів фахової передвищої освіти та роботодавців як повноправних партнерів до процедур і заходів забезпечення якості освіти;

13) забезпечення дотримання студентоорієнтованого навчання в освітньому процесі;

14) здійснення інших процедур і заходів, визначених законодавством, установчими документами закладів фахової передвищої освіти або відповідно до них.

         Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету самостійно визначає перелік освітніх компонентів (навчальних дисциплін, індивідуальних завдань, практик, контрольних заходів тощо), спрямованих на досягнення визначених результатів навчання.

Під час формування освітньо-професійних програм з інтегрованою освітньою програмою профільної середньої освіти та складання навчальних планів до затвердження в установленому порядку освітньої програми профільної середньої освіти, Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету керується  Стандартом та наказом МОН від 01.06.2018 № 570 «Про затвердження типової освітньої програми профільної середньої освіти закладів освіти, що здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти».

Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65. «Торгівля і громадське харчування»:

1224 Завідувач секції

1224 Керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі
1229.1 Завідувач відділу (самостійного)

3411 Фахівець з біржових операцій

3415 Агент комерційний

3415 Агент торговельний

3415 Комівояжер

3419 Товарознавець

3419 Організатор з постачання

3419 Організатор зі збуту

3421 Торговельний брокер  (маклер)

3422 Експедитор транспортний

3439 Фахівець

3121 Фахівець з інформаційних технологій

3121 Технік-програміст.

 

ЗМІСТ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ

ЗА ГРУПАМИ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ

 

з/п

Найменування циклу підготовки

Обсяг навчального навантаження здобувача освіти (кредитів / %)

обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми

вибіркові компоненти освітньо-професійної програми

всього за весь термін навчання

1

Освітні компоненти, що формують загальні компетентності

1230/41/34,0

 

1230/41/34,0

2

Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

1380/46/38,5

 

1380/46/38,5

3

Практична підготовка

450/15/12,5

 

450/15/12,5

4

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти

150/5/4,5

 

150/5/4,5

5

Кваліфікаційний іспит

30/1/0,5

 

30/1/0,5

6

Освітні компоненти за вибором здобувача освіти

 

360/12/10,0

360/12/10,0

Всього за весь термін навчання

3240/108/90,0

360/12/10,0

3600/120/100

 

ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ

ПРОГРАМИ

Код н/д

Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики, кваліфікаційна робота)

Кількість кредитів

Форма підсумкового контролю

1. Обов`язкові компоненти ОПП

  1.  

ОК-1

Основи філософських знань

1,5

екзамен

ОК-2

Іноземна мова (за професійним спрямуванням)   

3

екзамен

ОК-3

Правознавство

1,5

залік 

ОК-4

Історія України

1,5

екзамен

ОК-5

Соціологія

1,5

 залік

ОК-6

Українська мова (за професійним спрямуванням)         

1,5

екзамен 

ОК-7

Фізичне виховання

3

 залік

ОК-8

Політична економія

3

екзамен

ОК -9

Вища математика

3

екзамен

ОК-10

Інформатика і комп'ютерна техніка

3,5

 залік

ОК-11

Економіка підприємства

3

екзамен

ОК-12

Фінанси підприємства

1,5

 залік

ОК-13

Бухгалтерський облік

3

залік

ОК- 14

Статистика

1,5

залік

ОК- 15

Екологія

1,5

залік

ОК-16

Безпека життєдіяльності

1,5

залік

ОК-17

Політологія

1,5

залік

ОК-18

Національна економіка

1,5

залік

ОК-19

Історія української культури

1,5

залік

ОК-20

Основи охорони праці

1,5

залік

                  Всього

41

 

1.2. Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

ОК-21

Інформаційна діяльність підприємства

4

екзамен

ОК-22

Планування та організація виробничої діяльності підприємства

3

залік

ОК-23

Інформаційні системи і технології на підприємстві

4

екзамен

ОК-24

Біржова діяльність                                

4

екзамен

ОК -25

Захист інформації на підприємстві

3

залік

ОК-26

Офісні системи і електронний документообіг

4

екзамен

ОК-27

Підприємницька діяльність

4

екзамен

ОК-28

Комерційне товарознавство

4

залік

ОК-29

Електронна  комерція

3

залік

ОК-30

Ціноутворення

3

залік

ОК-31

Рекламно-інформаційна діяльність підприємства

3

залік

ОК-32

Інтернет - технології в інформаційній діяльності

4

залік

ОК-33

Управління інформаційними ресурсами

3

залік

                  Всього

46

 

1.3. Практика

ОК-34

Інформатика і комп'ютерна техніка

1,5

 

ОК-35

Інформаційна діяльність підприємства

3

 

ОК-36

Інформаційні системи і технології на підприємстві

3

 

ОК-37

Офісні системи і електронний документообіг

3

 

ОК-38

Підприємницька діяльність

1,5

 

ОК-39

Переддипломна практика

3

 

                  Всього

15

 

ОК- 40

Кваліфікаційний іспит

1

 

 

Атестація  здобувачів фахової передвищої освіти

5

 

2. Вибіркові освітні компоненти навчального плану  

2.1. Освітні компоненти  за  вибором  здобувача освіти

Вибірковий блок 1

ВК-1.1

Інфраструктура товарного ринку

3

залік

ВК-1.2

Страхування

3

залік

Вибірковий блок 2

ВК- 2.1

Економічний аналіз

3

залік

ВК- 2.2

Гроші та кредит

3

залік

ВК- 2.3

Податкова система

3

залік

Вибірковий блок 3

ВК- 3.1

Нормативна база інформаційної діяльності

3

залік

ВК- 3.2

Економічна кібернетика

3

залік

ВК-3.3

Основи алгоритмізації та програмування

3

залік

                  Всього

12

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

120

 

 

СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

 

1 КУРС

2 КУРС

3 КУРС

 

1 СЕМЕСТР

2 СЕМЕСТР

3 СЕМЕСТР

4 СЕМЕСТР

5 СЕМЕСТР

6 СЕМЕСТР

Обов’язкові компоненти

ОК 3 Правознавство

ОК 18Національна економіка

 

ОК 5 Соціологія

ОК 10 Інформатика і комп’ютерна техніка

ОК16 Безпека життєдіяльності

ОК 17 Політологія

ОК 1 Основи філософських знань

ОК 8 Політична економія

ОК 11Економіка підприємства

ОК 14 Статистика

ОК 20 Основи охорони праці

ОК 2 Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

ОК 4 Історія України

ОК 6 Українська мова (за професійним спрямуванням)

ОК 9 Вища математика

ОК 13 Бухгалтерський облік

ОК 15 Екологія

ОК 19 Історія української культури

ОК 22 Планування та організація виробничої діяльності підприємства

ОК 25 Захист інформації на підприємстві

 

 

 

ОК 7 Фізичне виховання

ОК 12 Фінанси підприємства

ОК 24 Біржова діяльність

ОК 26 Офісні системи і електронний документообіг

ОК 27 Підприємницька діяльність

ОК 32  Інтернет - технології в   інформаційній діяльності

ОК 21  Інформаційна діяльність підприємств

ОК 23 Інформаційні системи і технології на підприємстві

ОК 28 Комерційне товарознавство

ОК 29 Електронна комерція

ОК 30 Ціноутворення

ОК 31 Рекламно-інформаційна діяльність підприємства

ОК 33 Управління інформаційними ресурсами

Вибіркові компоненти

 

 

 

ВК 1.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 2.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 2.2  Дисципліни за вибором здобувача освіти

Практична підготовка

 

 

 

ОК 35 Навчальна практика з інформатики і комп’ютерної техніки

 

ОК 35 Навчальна практика з інформаційної діяльності підприємства

ОК 36 Навчальна практика з інформаційних систем і технології на підприємстві

ОК 37 Навчальна практика з офісних систем і електронного документообігу

ОК 38  Навчальна практика з підприємницької діяльності

ОК 39 Переддипломна практика

Атестація

 

 

 

 

 

 

ОК 40 Кваліфікаційний іспит