vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
ОПП "Фінанси і кредит" 2022р.

ОПП "Фінанси і кредит" 2022р.

 

Освітньо-професійна програма фахової передвищої освіти: освітньо-професійний ступінь − фаховий молодший бакалавр, галузь знань 07 Управління та адміністрування, спеціальність 072 Фінанси, банківська справа та страхування.

 

Затверджено та введено в дію наказом Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету від _______ року №___.

 

Освітньо-професійна програма розроблена членами робочої групи Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету для підготовки освітньо-професійної програми Фінанси і кредит, спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування , газузі знань           07 Управління та адміністрування, освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» (3419 Інс­пектор кредитний):

 

Гонта Ольга Анатоліївна – голова комісії, викладач вищої кваліфікаційної категорії, голова циклової комісії дисциплін галузі знань 07 Управління та адміністрування Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Подольська Ірина Сергіївна – викладач першої кваліфікаційної категорії, Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Єфанова Наталія Олександрівна - викладач першої кваліфікаційної категорії, Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Загальна характеристика

 

Освітньо- професійний ступінь

Фаховий молодший бакалавр

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

072 Фінанси, банківська справа та страхування

Форми
здобуття освіти

Інституційна (очна (денна), заочна, дистанційна)

 

Освітня кваліфікація

Фаховий молодший бакалавр
з фінансів, банківської справи та страхування

Професійна кваліфікація

Інспектор кредитний

Кваліфікація
в дипломі

 

Освітньо-професійний ступінь −
Фаховий молодший бакалавр

Спеціальність − Фінанси, банківська справа та страхування

Освітньо-професійна програма -
Фінанси і кредит

Опис предметної області

 

Об’єкт вивчення та/або діяльності: устрій, принципи, механізми функціонування та розвитку фінансових систем.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції фінансової науки, які визначають тенденції і закономірності функціонування й розвитку фінансів, банківської справи та страхування.

Методи, методики та технології фінансової науки і практики на теоретичному і емпіричному рівнях.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно-аналітичні системи та стандартні, спеціальні й галузеві програмні продукти.

Академічні права випускників

 

Здобуття освіти за:

початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;

першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти

Працевлаштування випускників

Молодший спеціаліст з фінансів, банківської справи та страхування здатний виконувати такі професійні роботи (згідно ДК 003:2010) і займати первинні посади: брокер (посередник) з цінних паперів, дилер (продавець) цінних паперів, агент страховий, інспектор з інкасації та перевезення цінностей, інспектор кредитний, інспектор обмінного пункту, бухгалтер, касир-експерт, інспектор-ревізор, інспектор, ревізор, молодший державний інспектор, інспектор з контролю  за цінами.

 

3. Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахової передвищої освіти

Фахова передвища освіта може здобуватись на основі базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти), професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) становить 120 кредитів ЄКТС.

На основі базової середньої освіти здобувачі фахової передвищої освіти зобов’язані одночасно виконати освітню програму профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки. Освітня програма профільної середньої освіти професійного спрямування, що відповідає галузі знань та/або спеціальності, інтегрується з освітньо-професійною програмою фахового молодшого бакалавра.

Мінімум 50 % обсягу освітньо-професійної програми має бути спрямовано на досягнення результатів навчання за спеціальністю, визначених Стандартом фахової передвищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти визначається закладом фахової передвищої освіти з урахуванням визнання раніше здобутих результатів навчання. Обсяг такої програми становить не менше 50 % загального обсягу освітньо-професійної програми на основі профільної середньої освіти.

 

  1. Перелік компетентностей випускника

 

Інтегральна компетентність

 

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі фінансів, банківської̈ справи та страхування або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів фінансової науки, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях

Загальні компетентності

 

ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадян­ського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 5. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 7. Здатність використовувати інформа­ційні та комунікаційні технології.

ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Спеціальні компетентності

 

СК 1. Здатність використовувати тео­ретич­ний і методичний інструментарій фінансової, економічної, математичної, статистичної, правової та інших наук для розв’язання складних завдань у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК 2. Здатність здійснювати професійну діяльність, згідно з вимогами законодавства.

СК 3. Розуміння особливостей функціонування сучасної національної і світової фінансових систем та їх структури.

СК 4. Розуміння принципів організації фінансових відносин.

СК 5. Здатність застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку.

СК 6. Здатність складати й аналізувати фінансову звітність.

СК 7. Здатність самостійно виконувати складні завдання у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК 8. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК 9. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК 10. Здатність здійснювати ефективні комунікації між фахівцями і користувачами послуг у сфері фінансів, банківської справи  та страхування.

СК 11. Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати рівень професійної підготовки у сфері фінансів, банківської справи та страхування

5. Нормативний зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН 01. Знати свої права як члена суспільства, розуміти цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.

РН 02. Володіти державною та іноземною мовами для складання ділових паперів і комунікації у професійній діяльності.

РН 03. Знати економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, що існують між фінансовими процесами та економічними явищами.

РН 04. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.

РН 05. Дотримуватися вимог законодавства для забезпечення правомірності професійних рішень.

РН 06. Застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності для розв’язання професійних завдань.

РН 07. Застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

РН 08. Здійснювати пошук, відбір та опрацювання інформації з різних джерел у процесі професійної діяльності.

РН 09. Вміти розв’язувати складні задачі у спеціалізованих сферах професійної діяльності.

РН 10. Застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

РН 11. Формувати й аналізувати форми фінансової звітності та правильно інтерпретувати отриману інформацію.

РН 12. Володіти методичним інструментарієм здійснення базових контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

РН 13. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації до фахівців і користувачів послуг у сфері фінансів, банківської справи  та страхування для досягнення спільної мети.

РН 14. Застосовувати інновації у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

РН 15. Виявляти навички самостійної роботи та роботи в команді, демонструвати гнучке мислення, відкритість до нових знань

 

 

 

 

6. Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту.

 

Вимоги до кваліфікаційного іспиту

Кваліфікаційний іспит передбачає оцінювання результатів навчання, визначених стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою

 

7. Вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти

У Вознесенському коледжі Миколаївського національного аграрного університету функціонує система забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти, яка передбачає здійснення таких процедур і заходів:

1) визначення та оприлюднення політики, принципів та процедур забезпечення якості фахової передвищої освіти, що інтегровані до загальної системи управління закладом фахової передвищої освіти, узгоджені з його стратегією і передбачають залучення внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін;

2) визначення і послідовне дотримання процедур розроблення освітньо-професійних програм, які забезпечують відповідність їх змісту стандартам фахової передвищої освіти (професійним стандартам – за наявності), декларованим цілям, урахування позицій заінтересованих сторін, чітке визначення кваліфікацій, що присуджуються та/або присвоюються, які мають бути узгоджені з Національною рамкою кваліфікацій;

3) здійснення за участю здобувачів освіти моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійних програм з метою гарантування досягнення встановлених для них цілей та їх відповідності потребам здобувачів фахової передвищої освіти і суспільства, включаючи опитування здобувачів фахової передвищої освіти;

4) забезпечення дотримання вимог правової визначеності, оприлюднення та послідовного дотримання нормативних документів закладу фахової передвищої освіти, що регулюють усі стадії підготовки здобувачів фахової передвищої освіти (прийом на навчання, організація освітнього процесу, визнання результатів навчання, переведення, відрахування, атестація тощо);

5) забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу;

6) визначення та послідовне дотримання вимог щодо компетентності педагогічних (науково-педагогічних) працівників, застосовування чесних і прозорих правил прийняття на роботу та безперервного професійного розвитку персоналу;

7) забезпечення необхідного фінансування освітньої та викладацької діяльності, а також адекватних та доступних освітніх ресурсів і підтримки здобувачів фахової передвищої освіти за кожною освітньо-професійною програмою;

8) забезпечення збирання, аналізу і використання відповідної інформації для ефективного управління освітньо-професійними програмами та іншою діяльністю закладу;

9) забезпечення публічної, зрозумілої, точної, об’єктивної, своєчасної та легкодоступної інформації про діяльність закладу та всі освітньо-професійні програми, умови і процедури присвоєння ступеня фахової передвищої освіти та кваліфікацій;

10) забезпечення дотримання академічної доброчесності працівниками закладу фахової передвищої освіти та здобувачами фахової передвищої освіти, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату та інших порушень академічної доброчесності, притягнення порушників до академічної відповідальності;

11) періодичне проходження процедури зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;

12) залучення здобувачів фахової передвищої освіти та роботодавців як повноправних партнерів до процедур і заходів забезпечення якості освіти;

13) забезпечення дотримання студентоорієнтованого навчання в освітньому процесі;

14) здійснення інших процедур і заходів, визначених законодавством, установчими документами закладів фахової передвищої освіти або відповідно до них.

Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету самостійно визначає перелік освітніх компонентів (навчальних дисциплін, індивідуальних завдань, практик, контрольних заходів тощо), спрямованих на досягнення визначених результатів навчання.

Під час формування освітньо-професійних програм з інтегрованою освітньою програмою профільної середньої освіти та складання навчальних планів до затвердження в установленому порядку освітньої програми профільної середньої освіти, Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету керується Стандартом та наказом МОН від 01.06.2018 № 570 «Про затвердження типової освітньої програми профільної середньої освіти закладів освіти, що здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти».

Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:

341 Фахівці в галузі фінансів та торгівлі

3411 Дилери (біржові торгівці за свій рахунок) та брокери (посередники) із заставних та фінансових операцій

3412 Агент страховий

3419 Інші фахівці в галузі фінансів і торгівлі

3419 Інспектор з організації інкасації та перевезення цінностей

3419 Інс­пектор кредитний

3419 Інспектор обмінного пункту

3439 Інші технічні фахівці в галузі управління

3439 Інспектор-ревізор

3439 Ревізор

3439 Інспектор з інвентаризації

3442 Інспектори податкової служби

3442 Інспектор з контролю за цінами

3442 Ревізор-інспектор податковий

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ

ЗА ГРУПАМИ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ

з/п

Найменування циклу підготовки

Обсяг навчального навантаження здобувача освіти (кредитів / %)

обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми

вибіркові компоненти освітньо-професійної програми

всього за весь термін навчання

1

Освітні компоненти, що формують загальні компетентності

1215/41/34,0

 

1215/41/34,0

2

Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

1395/47/39,5

 

1395/47/39,5

3

Практична підготовка

450/15/12,5

 

450/15/12,5

4

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти

150/4,5

 

150/4,5

5

Кваліфікаційний іспит

30/1/0,5

 

30/1/0,5

6

Освітні компоненти за вибором здобувача освіти

 

360/12/10,0

360/12/10,0

Всього за весь термін навчання

3240/108/90,0

360/12/10,0

3600/120/100

 

ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ

ПРОГРАМИ

Код н/д

Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики, кваліфікаційна робота)

Кількість кредитів

Форма підсумкового контролю

1. Обов`язкові компоненти ОПП

  1.  

ОК-1

Основи філософських знань

1,5

екзамен

ОК-2

Іноземна мова (за професійним спрямуванням)   

3

екзамен

ОК-3

Правознавство

1,5

залік 

ОК-4

Історія України

1,5

екзамен

ОК-5

Соціологія

1,5

 залік

ОК-6

Українська мова (за професійним спрямуванням)         

1,5

екзамен 

ОК-7

Фізичне виховання

3

 залік

ОК-8

Політична економія

3

екзамен

ОК -9

Вища математика

3

екзамен

ОК-10

Інформатика і комп'ютерна техніка

3

 залік

ОК-11

Економіка підприємства

3

екзамен

ОК-12

Фінанси підприємства

1,5

 залік

ОК-13

Бухгалтерський облік

3

залік

ОК- 14

Статистика

1,5

залік

ОК- 15

Екологія

1,5

залік

ОК-16

Безпека життєдіяльності

1,5

залік

ОК-17

Політологія

1,5

залік

ОК-18

Національна економіка

1,5

залік

ОК-19

Історія української культури

1,5

залік

ОК-20

Основи охорони праці

1,5

залік

                  Всього

41

 

1.2. Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

ОК -21

Банківські операції

5

екзамен

ОК-22

Податкова система

4

екзамен

ОК-23

Фінанси

4

екзамен

ОК-24

Гроші та кредит

4

екзамен

ОК-25

Бюджетна система

3

залік

ОК-26

Казначейська справа

3

залік

ОК-27

Бухгалтерський облік і звітність у комерційних банках

4

екзамен

ОК-28

Страхування

1,5

залік

ОК-29

Інформаційні системи і технології у фінансово-кредитних установах

4,5

екзамен

ОК- 30

Ціноутворення

3

залік

ОК-31

Управлінський облік

3

залік

ОК-32

Логістика

3

залік

ОК- 33

Підприємницька діяльність

3

залік

ОК- 34

Контроль і ревізія

1,5

залік

                  Всього

47

 

1.3. Практика

ОК-35

Інформатика і комп'ютерна техніка

1,5

 

ОК-36

Банківські операції

3

 

ОК-37

Бухгалтерський облік і звітність у КБ

3

 

ОК- 38

Інформаційні системи і технології  у ФКУ

1,5

 

ОК-39

Податкова система

1,5

 

ОК-40

Фінанси

1,5

 

ОК-41

Переддипломна практика

3

 

                  Всього

15

 

ОК- 42

Кваліфікаційний іспит

1

 

 

Атестація  здобувачів фахової передвищої освіти

5

 

2. Вибіркові освітні компоненти навчального плану  

2.1. Освітні компоненти  за  вибором  здобувача освіти

Вибірковий блок 1

ВК-1.1

Планування та організація виробничої діяльності підпроиємства

3

залік

ВК-2.2

Інфраструтура товарного ринку

3

залік

Вибірковий блок 2

ВК-2.1

Економічний аналіз

3

залік

ВК- 2.2

Фінансовий облік

6

залік

Вибірковий блок 3

ВК- 3.1

Захист інформації на підприємстві

3

залік

ВК- 3.2

Електронна комерція

3

залік

ВК-3.3

Біржова діяльність

3

залік

                  Всього

12

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

120

 

 

СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

 

 

1 КУРС

2 КУРС

3 КУРС

 

1 СЕМЕСТР

2 СЕМЕСТР

3 СЕМЕСТР

4 СЕМЕСТР

5 СЕМЕСТР

6 СЕМЕСТР

Обов’язкові компоненти

ОК 3 Правознавство

ОК 18Національна економіка

 

ОК 5 Соціологія

ОК 10 Інформатика і комп’ютерна техніка

ОК16 Безпека життєдіяльності

ОК 17 Політологія

ОК 1 Основи філософських знань

ОК 8 Політична економія

ОК 11Економіка підприємства

ОК 14 Статистика

ОК 20 Основи охорони праці

ОК 2 Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

ОК 4 Історія України

ОК 6 Українська мова (за професійним спрямуванням)

ОК 9 Вища математика

ОК 13 Бухгалтерський облік

ОК 15 Екологія

ОК 19 Історія української культури

ОК 27 Казначейська справа

ОК 33 Підприємницька діяльність

ОК 34 Страхування

 

 

ОК 7 Фізичне виховання

ОК 12 Фінанси підприємства

ОК 23 Інформаційні системи і технології в обліку

ОК 24 Облік і звітність у бюджетних установах

ОК 26 Податкова система

ОК 27 Гроші та кредит

 

ОК 21 Фінансовий облік

ОК 22 Економічний аналіз

ОК 25 Контроль і ревізія

ОК 28 Фінанси

ОК 30 Ціноутворення

ОК 31 Управлінський облік

ОК 32 Логістика

 

Вибіркові компоненти

 

 

 

ВК 1.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 2.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 2.2  Дисципліни за вибором здобувача освіти

Практична підготовка

 

 

 

ОК 35 Навчальна практика з інформатики і комп’ютерної техніки

 

ОК 36 Навчальна практика з банківських операцій

ОК 37 Навчальна практика з бухгалтерського обліку і звітності у КБ

ОК 38  Навчальна практика з інформаційних систем і технологій у ФКУ

ОК 39 Навчальна практика з податкової системи

ОК 40 Навчальна практика з фінансів

ОК 41 Переддипломна практика

Атестація

 

 

 

 

 

 

ОК 42 Кваліфікаційний іспит