vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
ОПП Бухгалтерський облік 2022р.

ОПП Бухгалтерський облік 2022р.

 

1. Преамбула

 

Освітньо-професійна програма фахової передвищої освіти: освітньо-професійний ступінь − фаховий молодший бакалавр, галузь знань                            07 Управління та адміністрування, спеціальність 071 Облік і оподаткування.

 

Затверджено та введено в дію наказом Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету від _______ року №___.

 

Освітньо-професійна програма розроблена членами робочої групи Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету для підготовки освітньо-професійної програми Бухгалтерський облік, спеціальності 071 Облік і оподаткування, газузі знань 07 Управління та адміністрування, освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» (кваліфікація 3433 Бухгалтер):

 

Гаврисенко Вікторія Іванівна - голова комісії, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист, завідувачка денного відділеня Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Цимбалюк Лариса Михайлівна – викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету;

Дранов Володимир Ілліч -  викладач вищої кваліфікаційної категорії Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету.

 

 

 

 

 

2. Загальна характеристика

 

Освітньо-професійний ступінь

Фаховий молодший̆ бакалавр

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

071 Облік і оподаткування

Форми
здобуття освіти

Інституційна (очна (денна), заочна, дистанційна)

 

Освітня кваліфікація

Фаховий молодший бакалавр з обліку і оподаткування

 

Професійна кваліфікація

Бухгалтер

Кваліфікація
в дипломі

 

Освітньо-професійний ступінь −
Фаховий молодший бакалавр

Спеціальність − Облік і оподаткування

Освітньо-професійна програма
Бухгалтерський облік

Опис предметної області

 

Об’єкт вивчення та/або діяльності: теоретичні, методичні, організаційні та практичні засади обліку, контролю та аналізу діяльності суб’єктів господарювання та їх оподаткування.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері обліку та оподаткування або у процесі навчання.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції обліку, аналізу, контролю, оподаткування.

Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, методики, процедури організації і здійснення обліку, аналізу, контролю та оподаткування.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні системи і комп’ютерні технології̈, стандартні, спеціальні й галузеві пакети прикладних програм обліку, аналізу, контролю, оподаткування.

Академічні права випускників

 

Здобуття освіти за:

початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;

першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі  післядипломної освіти

Працевлаштування випускників

Фаховий молодший бакалавр з обліку і оподаткування

здатний виконувати такі професійні роботи (згідно ДК 003:2010) і займати первинні посади: замісників головних бухгалтерів, бухгалтерів окремих секторів; контролерів, аудиторів, внутрішніх аудиторів; в органах державної фіскальної служби, державної фінансової інспекції, казначейства, а також в інших органах державного та муніципального управління; фінансово-кредитних установах; науково-дослідницьких організаціях.

 

3. Обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття ступеня фахової передвищої освіти

Фахова передвища освіта може здобуватись на основі базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти), професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) становить 120 кредитів ЄКТС.

На основі базової середньої освіти здобувачі фахової передвищої освіти зобов’язані одночасно виконати освітню програму профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки. Освітня програма профільної середньої освіти професійного спрямування, що відповідає галузі знань та/або спеціальності, інтегрується з освітньо-професійною програмою фахового молодшого бакалавра.

Мінімум 50 % обсягу освітньо-професійної програми має бути спрямовано на досягнення результатів навчання за спеціальністю, визначених Стандартом фахової передвищої освіти.

Обсяг освітньо-професійної програми фахового молодшого бакалавра на основі професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти визначається закладом фахової передвищої освіти з урахуванням визнання раніше здобутих результатів навчання. Обсяг такої програми становить не менше 50 % загального обсягу освітньо-професійної програми на основі профільної середньої освіти.

 

4. Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

 

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері обліку та оподаткування або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів економічних наук, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

 

ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідом­лювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 7. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 8. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

 

Спеціальні
компетентності

 

СК 1. Здатність аналізувати економічні події та явища з огляду на сучасні теоретичні та методичні основи обліку і оподаткування.

СК 2. Здатність використовувати математичний інструментарій для розв’язання прикладних економічних та оптимізаційних завдань в сфері обліку і оподаткування.

СК 3. Здатність відображати інформацію про господарські операції суб’єктів господарювання в обліку, їх систематизувати, узагальнювати у звітності й інтерпретувати для задоволення інформаційних потреб осіб, які ухвалюють управлінські рішення.

СК 4. Здатність застосовувати норми права та податкового законодавства України у практичній діяльності суб’єктів господарю­вання.

СК 5. Здатність оцінювати результати господарської діяльності підприємств на основі знань сучасних методик аналізу.

СК 6. Здатність здійснювати обліково-аналітичні процедури із застосуванням спеціалізованих програмних засобів і комп’ютерних технологій.

СК 7. Здатність перевіряти законність, достовірність, економічну доцільність господарських і фінансових операцій з метою збереження власності, попередження порушень та зло­вживань.

СК 8. Здатність використовувати методи обліку і оподаткування на підприємстві.

СК 9. Здатність використовувати знання національ­них стандартів обліку.

СК 10. Здатність демонструвати розуміння вимог щодо професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.

 

СК 11. Здатність організовувати власну професійну діяльність, застосовувати знання для розв’язання практичних ситуацій, ухвалювати рішення відповідно до законодавства.

СК 12. Здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків

 

 

5. Нормативний зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН 1. Знати економічні категорії та закони для розуміння зв’язків, що існують між процесами та явищами в різних економічних системах.

РН 2. Розуміти місце предметної області в загальній базі знань та значення облікової, податкової і статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів під час розв’язання проблем сфери економічної відповідальності підприємств.

РН 3. Визначати сутність об’єктів обліку і оподаткування для розуміння їх ролі та впливу на результати господарської діяльності.

РН 4. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання облікових даних для узагальнення економічної інформації.

РН 5. Застосовувати математичний інструментарій для розв’язання прикладних завдань у сфері обліку і оподаткування.

РН 6. Використовувати особливості обліку і оподаткування у професійній діяльності та господарській практиці.

РН 7. Характеризувати господарські операції та процеси, вміти документально їх оформлювати для відображення в обліку підприємств.

РН 8. Формувати й аналізувати фінансову, податкову і статистичну звітність для визначення показників забезпеченості підприємства ресурсним потенціалом та його ефективного використання.

РН 9. Дотримуватися вимог податкового законодавства щодо розрахунку і сплати податків, зборів, обов’язкових платежів, їх обліку та формування податкової звітності суб’єктів господарювання.

РН 10. Формувати і надавати облікову-аналітичну інформацію для ухвалення управлінських рішень з метою підвищення ефективності бізнесу.

РН 11. Визначати й аналізувати фінансово-економічні показники діяльності підприємства для виявлення резервів раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів.

РН 12. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології для розв’язання задач з обробки даних у сфері професійної діяльності.

РН 13. Аналізувати особливості функціонування підприємств для здійснення обліку їх господарської діяльності.

РН 14. Використовувати нормативно-правові документи і національні стандарти для ведення бухгалтерського обліку суб’єктів господарювання.

РН 15. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.

РН 16. Вміти працювати самостійно і в команді, нести професійну відповідальність за результати роботи, дотримуватися норм та стандартів професійної етики для досягнення спільної мети.

РН 17. Дотримуватися вимог професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення економічного розвитку України.

РН 18. Дотримуватися безпеки життєдіяльності та вживати заходів щодо збереження навколишнього середовища

 

6. Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту.

 

Вимоги до кваліфікаційного іспиту

 

Кваліфікаційний іспит передбачає оцінювання результатів навчання, визначених стандартом та освітньо-професійною програмою

 

7. Вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості
фахової передвищої освіти

У Вознесенському коледжі Миколаївського національного аграрного університету функціонує система забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти, яка передбачає здійснення таких процедур і заходів:

1) визначення та оприлюднення політики, принципів та процедур забезпечення якості фахової передвищої освіти, що інтегровані до загальної системи управління закладом фахової передвищої освіти, узгоджені з його стратегією і передбачають залучення внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін;

2) визначення і послідовне дотримання процедур розроблення освітньо-професійних програм, які забезпечують відповідність їх змісту стандартам фахової передвищої освіти (професійним стандартам – за наявності), декларованим цілям, урахування позицій заінтересованих сторін, чітке визначення кваліфікацій, що присуджуються та/або присвоюються, які мають бути узгоджені з Національною рамкою кваліфікацій;

3) здійснення за участю здобувачів освіти моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійних програм з метою гарантування досягнення встановлених для них цілей та їх відповідності потребам здобувачів фахової передвищої освіти і суспільства, включаючи опитування здобувачів фахової передвищої освіти;

4) забезпечення дотримання вимог правової визначеності, оприлюднення та послідовного дотримання нормативних документів закладу фахової передвищої освіти, що регулюють усі стадії підготовки здобувачів фахової передвищої освіти (прийом на навчання, організація освітнього процесу, визнання результатів навчання, переведення, відрахування, атестація тощо);

5) забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу;

6) визначення та послідовне дотримання вимог щодо компетентності педагогічних (науково-педагогічних) працівників, застосовування чесних і прозорих правил прийняття на роботу та безперервного професійного розвитку персоналу;

7) забезпечення необхідного фінансування освітньої та викладацької діяльності, а також адекватних та доступних освітніх ресурсів і підтримки здобувачів фахової передвищої освіти за кожною освітньо-професійною програмою;

8) забезпечення збирання, аналізу і використання відповідної інформації для ефективного управління освітньо-професійними програмами та іншою діяльністю закладу;

9) забезпечення публічної, зрозумілої, точної, об’єктивної, своєчасної та легкодоступної інформації про діяльність закладу та всі освітньо-професійні програми, умови і процедури присвоєння ступеня фахової передвищої освіти та кваліфікацій;

10) забезпечення дотримання академічної доброчесності працівниками закладу фахової передвищої освіти та здобувачами фахової передвищої освіти, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату та інших порушень академічної доброчесності, притягнення порушників до академічної відповідальності;

11) періодичне проходження процедури зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;

12) залучення здобувачів фахової передвищої освіти та роботодавців як повноправних партнерів до процедур і заходів забезпечення якості освіти;

13) забезпечення дотримання студентоорієнтованого навчання в освітньому процесі;

14) здійснення інших процедур і заходів, визначених законодавством, установчими документами закладів фахової передвищої освіти або відповідно до них.

 

Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету самостійно визначає перелік освітніх компонентів, спрямованих на досягнення визначених результатів навчання.

Під час формування освітньо-професійних програм з інтегрованою освітньою програмою профільної середньої освіти та складання навчальних планів до затвердження в установленому порядку освітньої програми профільної середньої освіти, Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету керується Стандартом та наказом МОН від 01.06.2018 № 570 «Про затвердження типової освітньої програми профільної середньої освіти закладів освіти, що здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти».

Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:

3433 Бухгалтери та касири-експерти

3433 Асистент бухгалтера-експерта 

3433 Бухгалтер 

3433 Касир-експерт 

3439 Інші технічні фахівці в галузі управління

3439 Ревізор 

3439 Інспектор 

3439 Інспектор з інвентаризації 

3439 Інспектор-ревізор 

3442 Інспектори податкової служби

3442 Державний податковий інспектор

3442 Ревізор-інспектор податковий

 

ЗМІСТ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ

ЗА ГРУПАМИ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ

 

з/п

Найменування циклу підготовки

Обсяг навчального навантаження здобувача освіти (кредитів / %)

обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми

вибіркові компоненти освітньо-професійної програми

всього за весь термін навчання

1

Освітні компоненти, що формують загальні компетентності

1215/40,5/33,75

 

1215/40,5/33,75

2

Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

1395/46,5/38,75

 

1395/46,5/38,75

3

Практична підготовка

450/15/12,5

 

450/15/12,5

4

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти

150/5/4,5

 

150/5/4,5

5

Кваліфікаційний іспит

30/1/0,5

 

30/1/0,5

6

Освітні компоненти за вибором здобувача освіти

 

360/12/10,0

360/12/10,0

Всього за весь термін навчання

3240/108/90,0

360/12/10,0

3600/120/100

 

ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ

ПРОГРАМИ

 

Код н/д

Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики, кваліфікаційна робота)

Кількість кредитів

Форма підсумкового контролю

1. Обов`язкові компоненти ОПП

  1.  

ОК-1

Основи філософських знань

1,5

екзамен

ОК-2

Іноземна мова (за професійним спрямуванням)   

3

екзамен

ОК-3

Правознавство

1,5

залік 

ОК-4

Історія України

1,5

екзамен

ОК-5

Соціологія

1,5

 залік

ОК-6

Українська мова (за професійним спрямуванням)         

1,5

екзамен 

ОК-7

Фізичне виховання

3

 залік

ОК-8

Політична економія

3

екзамен

ОК -9

Вища математика

3

екзамен

ОК-10

Інформатика і комп'ютерна техніка

3

 залік

ОК-11

Економіка підприємства

3

екзамен

ОК-12

Фінанси підприємства

1,5

 залік

ОК-13

Бухгалтерський облік

3

залік

ОК- 14

Статистика

1,5

залік

ОК- 15

Екологія

1,5

залік

ОК-16

Безпека життєдіяльності

1,5

залік

ОК-17

Політологія

1,5

залік

ОК-18

Національна економіка

1,5

залік

ОК-19

Історія української культури

1,5

залік

ОК-20

Основи охорони праці

1,5

залік

                  Всього

40,5

 

1.2. Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

ОК -21

Фінансовий облік

7

екзамен

ОК-22

Економічний аналіз

3

екзамен

ОК-23

Інформаційні системи і технології обліку

3

екзамен

ОК-24

Облік і звітність у бюджетних установах

4

екзамен

ОК-25

Контроль і ревізія

3

екзамен

ОК-26

Податкова система

4

екзамен

ОК-27

Казначейська справа

3

залік

ОК-28

Фінанси

3

залік

ОК-29

Гроші та кредит

3

залік

ОК- 30

Ціноутворення

3

залік

ОК-31

Управлінський облік

3

залік

ОК-32

Логістика

3

залік

ОК- 33

Підприємницька діяльність

3

залік

ОК- 34

Страхування

1,5

залік

                  Всього

46,5

 

1.3. Практика

ОК-35

Інформатика і комп'ютерна техніка

1,5

 

ОК-36

Податкова система

1,5

 

ОК-37

Економічний аналіз

1,5

 

ОК- 38

Інформаційні системи і технології  в обліку

1,5

 

ОК-39

Фінансовий облік

6

 

ОК-40

Переддипломна практика

3

 

                  Всього

15

 

ОК- 41

Кваліфікаційний іспит

1

 

 

Атестація  здобувачів фахової передвищої освіти

5

 

2. Вибіркові освітні компоненти навчального плану  

2.1. Освітні компоненти  за  вибором  здобувача освіти

Вибірковий блок 1

ВК-1.1

Планування та організація виробничої діяльності підпроиємства

3

залік

ВК-1.2

Інфраструтура товарного ринку

3

залік

Вибірковий блок 2

ВК-2.1

Захист інформації на підприємстві

3

залік

ВК- 2.2

Електронна комерція

3

залік

ВК-2.3

Біржова діяльність

3

залік

Вибірковий блок 3

ВК- 3.1

Банківські операції

5

залік

ВК- 3.2

Бухгалтерський обліку і звітність  у КБ

4

залік

                  Всього

12

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

120

 

 

 

 

1 КУРС

2 КУРС

3 КУРС

 

1 СЕМЕСТР

2 СЕМЕСТР

3 СЕМЕСТР

4 СЕМЕСТР

5 СЕМЕСТР

6 СЕМЕСТР

Обов’язкові компоненти

ОК 3 Правознавство

ОК 18Національна економіка

 

ОК 5 Соціологія

ОК 10 Інформатика і комп’ютерна техніка

ОК16 Безпека життєдіяльності

ОК 17 Політологія

ОК 1 Основи філософських знань

ОК 8 Політична економія

ОК 11Економіка підприємства

ОК 14 Статистика

ОК 20 Основи охорони праці

ОК 2 Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

ОК 4 Історія України

ОК 6 Українська мова (за професійним спрямуванням)

ОК 9 Вища математика

ОК 13 Бухгалтерський облік

ОК 15 Екологія

ОК 19 Історія української культури

ОК 27 Казначейська справа

ОК 33 Підприємницька діяльність

ОК 34 Страхування

 

 

ОК 7 Фізичне виховання

ОК 12 Фінанси підприємства

ОК 23 Інформаційні системи і технології в обліку

ОК 24 Облік і звітність у бюджетних установах

ОК 26 Податкова система

ОК 27 Гроші та кредит

 

ОК 21 Фінансовий облік

ОК 22 Економічний аналіз

ОК 25 Контроль і ревізія

ОК 28 Фінанси

ОК 30 Ціноутворення

ОК 31 Управлінський облік

ОК 32 Логістика

 

Вибіркові компоненти

 

 

 

ВК 1.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 3.1  Дисципліни за вибором здобувача освіти

ВК 3.2  Дисципліни за вибором здобувача освіти

Практична підготовка

 

 

 

ОК 35 Навчальна практика з інформатики і комп’ютерної техніки

 

ОК 36 Навчальна практика з податкової системи

ОК 37 Навчальна практика з економічного аналізу

ОК 38  Навчальна практика з інформаційних систем і технологій в обліку

ОК 39 Навчальна практика з фінансового обліку

ОК 40 Переддипломна практика

Атестація

 

 

 

 

 

 

ОК 41 Кваліфікаційний іспит

СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ