vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
ОПП Правознавство

ОПП Правознавство

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

Проєкт ОПП «Правознавство» розроблено відповідно до  Стандарту вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 08 Право, спеціальності 081 Право,затвердженого та введено в дію Наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2022 р. № 644.

 

РОЗРОБЛЕНО проєктною групою Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету у складі:

 

 

1.

Ободова Вероніка Володимирівна

викладач вищої кваліфікаційної категорії, (гарант освітньо-професійної   програми)

2.

Міронова Ольга Олегівна

викладач вищої кваліфікаційної категорії

 

3.

 

Гарбузенко Людмила Олексіївна

викладач-методист

викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист

 

1.Опис освітньо-професійної програми зі спеціальності

081 Право галузі знань 08 Право

 

1 – Загальна інформація

Повна назва закладу фахової

передвищої освіти

Вознесенський коледж Миколаївського національного аграрного університету

Освітньо‐

професійний ступінь

Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація

Фаховий молодший бакалавр

права

Професійна кваліфікація

 

Кваліфікація в дипломі

Ступінь освіти – фаховий молодший бакалавр

Спеціальність – 081 Право

Освітньо-професійна програма – Правознавство

 

 

Рівень кваліфікації згідно з Національ ною рамкою

кваліфікацій

НРК України – 5 рівень

 

 

Офіційна назва освітньо- професійної програми

Правознавство

Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого

бакалавра

Термін навчання – 2 роки 10 місяців (на базі повної середньої освіти),3 роки 10 місяців (на базі базової середньої освіти)

Обсяг освітньо-професійної програми становить 180 кредитів

ЄКТС (5400 год.). Нормативна частина програми (обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми) – 162 кредитів

ЄКТС (90%). Обсяг вибіркової частини (вибіркові компоненти

освітньо-професійної програми) – 18 кредитів ЄКТС (10%):

 

Наявність акредитації

Акредитацію            ОПП         передбачено          у 2024-2025 навчальному році.

Термін дії освітньо- професійної

програми

До 2025 року.

Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою

Особа має право здобувати ступінь фаховий молодший бакалавр на основі

  • базової загальної середньої освіти;
  •  повної загальної середньої освіти;

  -      професійна (професійно - технічна)

освіта (із зазначенням спеціальностей);

  -      фахова передвища освіта

  -      вища освіта.

 

Мова

викладання

Українська

Інтернет-адреса постійного розміщення освітньо- професійної

програми

https://vk.mnau.edu.ua

2 – Мета освітньо-професійної програми

Програма спрямована на підготовку нової генерації висококваліфікованих фахівців з інноваційним мисленням, систематизованими знаннями, передовими компетентностями в сфері права, що є необхідними для їх успішної роботи в різних галузях права; здобуття поглиблених теоретичних і практичних компетентностей у галузі юриспруденції публічно-правового та приватноправового профілю, достатніх для розв’язування складних задач, проблем у професійній діяльності, з розумінням природи і змісту основних правових інститутів, меж правового регулювання різних суспільних відносин, а також формування активної громадської позиції щодо державотворчих та правотворчих процесів.

                      3 – Характеристика освітньо-професійної програми

Предметна область

Об’єкт вивчення: право як соціальне явище. Вивчення права та його джерел ґрунтується на правових доктринах, цінностях і принципах, в основі яких покладені права та основоположні

свободи людини. Теоретичний зміст предметної області складають знання про: основи поведінки індивідів і соціальних груп; творення права, його тлумачення та застосування; правові цінності, принципи, а також природа і зміст правових інститутів, етичні стандарти правничої професії. Програмою передбачено комплексний підхід до реалізації діяльності в правовій сфері, що забезпечено через навчання та практичну підготовку. Освітні компоненти, включені в освітньо- професійну програму, орієнтовані на актуальний запит правової держави в умовах формування інформаційного суспільства та постають фундаментальною основою для подальшої професійної кар’єри здобувачів освіти.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Фахівець здатний виконувати види робіт відповідно до 5-го рівня Національної рамки кваліфікації, які потребують наявності освітньо-професійного рівня фаховий молодший бакалавр зі спеціальності 081 «Право».

Випускник здатен виконувати зазначену в класифікаторі професій ДК 003:2010 професійну роботу і може займати відповідну первинну посаду:

3431. Секретарі адміністративних органів

3432. Судові секретарі, виконавці та розпорядники

 3435. Організатори діловодства

3436. Помічники керівників

3439. Інші технічні фахівці в галузі управління

3451. Інспектори правоохоронних органів та фахівці із дізнання

3452. Фахівці кримінально-виконавчої служби

 

 

Академічні права випускників

Здобуття освіти за:

початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти; першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти для дорослих, у тому числі післядипломної освіти.

Набуття      професійних        кваліфікацій         в системі       професійно-технічної освіти.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

Підходи до освітнього процесу: проблемно-орієнтований, компетентнісний.

Форми організації освітнього процесу: лекції, практичні та індивідуальнізаняття, семінари, самостійна робота,

консультації із викладачами, навчальна практика, виробнича практика, елементи дистанційного навчання.

Освітні технології: інтерактивні, інформаційно-комунікаційні, проектного навчання

Оцінювання

 Оцінювання навчальних досягнень здобувачів фахової передвищої освіти здійснюється модульно-рейтинговою системою, що передбачає оцінювання здобувачів освіти за всіма видами аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності та включає такі його форми: вхідне, поточне, проміжне, підсумкове, яке забезпечується за допомогою екзаменів, заліків, диференційованих заліків, проміжного модульного контролю, усних презентацій, звітів з практик, захисту курсових робіт.

 

6 – Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі правничої діяльності

 

 

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу і синтезу.

ЗК2 Здатність застосовувати знання в професійній діяльності у стандартних та окремих нестандартних ситуаціях.

ЗК3. Уміння планувати і організовувати свою професійну діяльність.

ЗК4. Знання і розуміння предмета та характеру професійної діяльності, природи етичних стандартів та здатність діяти на їх основі.

ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, добре володіти правничою термінологією.

ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою як усно, так і письмово, у тому числі у професійній сфері.

ЗК7. Навички збору і аналізу інформації з національних і міжнародних джерел, оцінка її достовірності, використання сучасних інформаційних технологій і баз даних.

ЗК8. Здатність проведення досліджень, уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій професійній дискусії.

ЗК.9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки.

ЗК11. Вміння працювати самостійно, проявляти добросовісність, дисциплінованість, пунктуальність та відповідальність, а також працювати у команді колег за фахом.

ЗК12. Здатність приймати неупереджені і мотивовані рішення, визначати інтереси і мотиви поведінки інших осіб, примирювати сторони з протилежними інтересами.

ЗК13. Цінування та повага різноманітності і мультикультурності.

ЗК14. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

ЗК15. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.

Спеціальні компетентності

СК1. Здатність застосовувати   знання   з основ   теорії права,розуміння значення та ролі правничої професії у громадянському суспільстві.

 СК2. Знання і розуміння становлення та розвиток правових та державних інститутів на різних історичних етапах.

СК3. Здатність застосовувати знання основних засад та інститутів національного права.

СК4. Здатність застосовувати знання основних принципів та інститутів міжнародного права.

СК5. Здатність надавати консультації з правових питань.

СК6. Здатність самостійно складати документи правового характеру.

СК7. Здатність аналізувати правові проблеми та приймати обґрунтовані рішення.

СК8. Здатність до самовизначення та самореалізації у правничій діяльності.

СК9. Здатність критично мислити в процесі системного аналізу правових явищ і фактів.

СК10. Здатність самостійно планувати та контролювати свою професійну діяльність.

СК11. Знання міжнародних стандартів прав людини, а також міжнародної системи охорони та захисту прав людини.

СК12. Знання основ права Європейського Союзу та завдань щодо гармонізації законодавства України з Європейськими стандартами.

СК13. Здатність до   системного та функціонального аналізу

правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності.

 

                   

7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти,

сформульований у термінах результатів навчання

 

РН1. Усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.

РН2. Демонструвати повагу до моральних, культурних, наукових цінностей і примножувати досягнення суспільства.

РН3. Здійснювати вчинки відповідально та свідомо на основі етичних міркувань.

РН4.  Демонструвати   навички      письмової  та      усної    професійної        комунікації державною мовою, правильно вживати правничу термінологію.

РН5. Мати навички спілкування іноземною мовою.

РН6.  Використовувати         знання       сучасних      інформаційних        та      комунікативних технологій для вирішення професійних задач.

РН7.  Використовувати         навички      пошуку,      оброблення   аналізу        інформації  у професійній діяльності.

РН8. Мати навички здійснення професійної діяльності самостійно і в команді.

РН9. Демонструвати знання і розуміння основ теорії права, ролі правничої професії у громадянському суспільстві.

РН10. Співставляти та використовувати знання історії держави і права для аналізу сучасних подій.

РН11. Практикувати знання основних засад та інститутів фундаментальних галузей права національної правової системи.

РН12. Дотримуватися принципів та норм міжнародного права у професійній діяльності.

РН13. Надавати консультації з правових питань заради охорони та захисту прав. РН14. Складати документи правового характеру.

РН15. Аналізувати правові проблеми, приймати обґрунтовані рішення та формувати правові висновки.

РН16. Підвищувати рівень індивідуальної професійної підготовки.

РН17. Аналізувати явища та процеси на основі застосування теоретичних знань і прикладних навичок щодо здійснення професійної діяльності.

РН18. Демонструвати вміння планувати та контролювати професійну діяльність.

РН19. Застосовувати набуті знання під час аналізу правових ситуацій, виявляти юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки.

РН20. Демонструвати   необхідні знання   та   розуміння  предметної області та професійної діяльності.

РН21. Пояснювати природу та зміст міжнародних стандартів прав людини, а також міжнародної системи охорони та захисту прав людини.

РН22. Використовувати знання основ права Європейського Союзу та розуміти напрямки і складові гармонізації законодавства України з Європейськими стандартами.

 

8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної

програми

Кадрове забезпечення

Розробники програми: 3 спеціалісти вищої категорії, викладачі- методисти. Всі члени проектної групи є штатними працівниками Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету. До реалізації програми залучаються педагогічні працівники, вимоги до яких передбачені Законом України «Про вищу освіту».З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники у встановлені законодавством терміни, але не рідше ніж один раз на п’ять років проходять підвищення кваліфікації.

Матеріально- технічне

забезпечення

Практичні заняття проводяться в комп’ютерних класах протягом відведеного розкладом часу. Всі комп’ютери мають доступ до мережі Internet та підключені до локальної системи управління. У навчальних корпусах забезпечено доступ до Wi-Fi мережі. Оснащення комп’ютерних лабораторій постійно поновлюється обладнанням та поповнюється новітніми програмними розробками.

Також в освітньому процесі застосовуються сучасна система мультимедіа: інтерактивні дошки, мультимедійні проєктори, веб-камери  та ін. Аудиторні заняття з навчальних дисциплін проводяться з використанням різних технічних та наочних засобів навчання. Освітній простір та обладнання тренінгової мультимедійної аудиторії дозволяє проводити навчальні заняття у формі майстер-класів, тренінгів для набуття здобувачами освіти нових професійних навичок та умінь.

Студенти     коледжу,      що      мешкають      за      межами м. Вознесенська, забезпечені місцями у гуртожитку  ВКМНАУ.

 

Інформаційне та навчально- методичне забезпечення

Забезпеченість бібліотеки підручниками і посібниками, фаховими періодичними виданнями відповідного профілю, доступ до баз даних періодичних наукових видань; офіційний веб-сайт, наявність електронного ресурсу навчально- методичних матеріалів навчальних дисциплін у т.ч. у системі дистанційного навчання.

Сайт коледжу має зручний інтерфейс та включає розділи, які в повному обсязі розкривають діяльність закладу освіти. З метою надання відкритого доступу до публічної інформації на сайті оприлюднено обов’язкову інформацію та документи відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту».

Доступ до сайту коледжу: https://vk.mnau.edu.ua

9 – Академічна мобільність

Національна

кредитна мобільність

Порядок перезарахування навчальних дисциплін та визначення

академічної різниці для здобувачі фахової передвищої освіти

регулюються       «Положенням     про         порядок     перезарахування

навчальних дисциплін та визначення академічної різниці у ВКМНАУ»

Міжнародна кредитна мобільність

Коледж не  укладав угоди про міжнародну академічну мобільність, про подвійне дипломування, тривалі міжнародні проєкти, які передбачають включене навчання

здобувачів освіти тощо

Навчання іноземних здобувачів фахової передвищої освіти

(за наявності)

 Іноземні громадяни у коледжі не навчаються

 

2. Перелік освітніх компонентів та їх логічна послідовність

2.1 Перелік освітніх компонентів ОПП

Код компо- нента

Компоненти освітньо- професійної програми

(навчальні дисципліни, курсові роботи, практики,

державний екзамен)

 

Кількість кредитів ЄКТС

 

Семестр

Форма підсумкового контролю

1

2

3

4

5

1. Обов'язкові компоненти ОПП

1.1. Обов’язкові освітні компоненти, якіформують загальні компетентності

ОК-01

Українська мова (за проф.спрям.)

1,5

2

екзамен

ОК-02

Історія України

1,5

2

екзамен

ОК-03

Економічна теорія

1,5

2

залік

ОК-04

Основи філософських знань

1,5

1

залік

ОК-05

Соціологія

1,5

2

залік

ОК-06

Основи охорони праці

1,5

2

залік

ОК-07

Іноземна мова (за проф. спрям.)

3

2

екзамен

ОК-08

Історія української культури

1,5

2

залік

ОК-09

Фізичне виховання

6

4

залік

ОК-10

Безпека життєдіяльності

1,5

2

залік

1.2Дисципліни, які формують спеціальні компетентності

ОК-11

Теорія держави і права

7,0

2

екзамен

ОК-12

Історія держави і права України

5,5

1

екзамен

ОК-13

Основи інформатики та

обчислювальної техніки

3,5

1

залік

ОК-14

Комп'ютерні технології в

юридичній діяльності

 

2,5

1

залік

ОК-15

Конституційне право України

6,0

2

екзамен

ОК-16

Адміністративне право

6,0

3

екзамен

ОК-17

Державне будівництво і місцеве

самоврядування в Україні

3,0

2

залік

ОК-18

Організація судових та

правоохоронних органів

4,5

2

екзамен

ОК-19

Цивільне та сімейне право

9,0

5

екзамен

ОК-20

Цивільний процес

4,5

6

екзамен

ОК-21

Трудове право

9,0

5

екзамен

ОК-22

Судочинство в господарських

судах

5,0

6

екзамен

ОК-23

Господарське право

4,0

6

залік

ОК-24

Фінансове право

5,0

5

залік

ОК-25

Кримінальне право

7,0

5

екзамен

ОК-26

Кримінальний процес

5,0

6

залік

ОК-27

Конституційне право зарубіжних

країн

3,0

3

залік

ОК-28

Аграрне право

4,0

6

екзамен

ОК-29

Діловодство в юридичній практиці

6,0

3

екзамен

ОК-30

Основи екології

1,5

1

залік

ОК-31

Історія держави і права зарубіжних країн

1,5

3

залік

ОК-32

Юридична деонтологія

1,5

1

залік

ОК-33

Логіка

3,0

3

залік

ОК-34

Організація роботи з кадрами

3,0

4

залік

ОК-35

Нотаріат

3,0

3

залік

ОК-36

Навчальна практика Діловодство

3,0

3

залік

ОК-37

Навчальна практика Цивільне та

сімейне право

1.5

5

залік

ОК-38

Навчальна практика Цивільний

процес

1,0

6

залік

 

ОК-39

Навчальна практика

Господарське право

1,5

6

залік

ОК-40

Навчальна практика Судочинство

в господарських судах

1,5

6

залік

ОК-41

Переддипломна  практика

9

6

залік

 

Екзаменаційна сесія, державна

атестація

10

 

 

 

Загальний обсяг обов'язкових освітніх компонентів

 

162

 

 

  1.  

(за вибором здобувача фахової передвищої освіти)

Вибірковий блок 1

ВК-1.1

Екологічне право

3,0

4

залік

ВК-1.2

Право соціального забезпечення

3,0

4

залік

ВК-1.3

Земельне право

3,0

4

залік

ВК-1.4

Ораторське мистецтво

3,0

4

залік

Вибірковий блок 2

ВК-2.1

Біржове право

3,0

4

залік

ВК-2.2

Реєстрація актів цивільного стану

3,0

4

залік

ВК-2.3

Банківське право

3,0

4

залік

ВК-2.4

Основи римського цивільного права

3,0

4

залік

Вибірковий блок 3

ВК-3.1

Організація юридичної служби в суспільному виробництві

3,0

5

залік

ВК-3.2

Адвокатура України

3,0

5

залік

Вибірковий блок 4

ВК-4.1

Митне право

3,0

5

залік

ВК-4.2

Правові основи інвестиційної діяльності

3,0

5

залік

Загальний обсяг вибіркових освітніх компонентів

18+18

 

 

Загальний обсяг ОПП

180,0

 

 

 

 

3.Форма атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація здобувачів передбачає складання кваліфікаційного екзамену. Завершується атестація видачею документу встановленого зразка

Вимоги до кваліфікаційного екзамену

Кваліфікаційний екзамен передбачає перевірку рівня теоретичної фахової підготовки здобувача фахової передвищої освіти відповідно до навчального плану підготовки здобувачів за спеціальністю 081 Право.

Програма кваліфікаційного  екзамену       включає 3 освітніх компонента:

  1. .
  2. .
  3.  

Кваліфікаційний екзамен складається з трьох частин: із тестової   перевірки знань,теоретичного питання                   і практичного ситуаційного завдання.

 

4.Вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти

Зазначають перелік процедур, визначених закладом фахової передвищої щодо розроблення, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду ОПП відповідно до частини 2 статті 17 Закону 2745.

Принципи та процедури забезпечення якості освіти

визначаються Положенням про забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти

Моніторинг та періодичний перегляд освітніх програм

визначаються Положенням про організацію навчального процесу

Щорічне оцінювання здобувачів фахової освіти

визначаються Положенням про забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової  передвищої освіти

Підвищення кваліфікації науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників

визначаються Положенням про підвищення кваліфікації та стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів, затвердженого наказом МОН молодьспорт України від 24.01.2013 № 48

 

Наявність необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

визначається вимогами до матеріально-технічного забезпечення

Наявність інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом

визначається Положенням про організацію навчального процесу

Публічність інформації про освітні програми, ступені фахової освіти та кваліфікації

розміщення на сайті Коледжу у відкритому доступі

 

 

5. Вимоги професійних стандартів у разі їх наявності

 

Професійні стандарти відсутні.